Folkabuss från 1975 - första med fyrhjulsdrift

Folkabussen med fyrhjulsdrift

Redan 1975 byggde utvecklingsavdelningen den första fyrhjulsdrivna Folkabussen. Projektet drevs av Gustav Meyer, som i sin iver att bevisa systemets fördelar senare korsade öknen i Sahara med den fyrkrafsande bussen. Nio år senare, 1984, blev fyrhjulsdrift verklighet när Syncro-systemet introducerades i Transportern.

Senaste generationen

Volkswagen
Transporter

Senaste generationen

Volkswagen
Transporter

VW Transporter 6.1 Skåp

Den flexibla skåpbil med oändliga möjligheter.

Finns som skåp, kombi och pickup
5 800-6 700 liters lastvolym
1 902-2 179 kg tjänstevikt
Två axelavstånd och tre takhöjder
Välj mellan enkel- eller dubbelhytt

Du kanske också gillar

Volkswagen Iltis: Överlevaren
Fyrhjulsdriftens födelse

Caravelle Syncro
Vi kör till Tjernobyl
30 år senare

Den mest ovanliga VW T1 någonsin: Caterpillar Fox (1962) är tillbaka

Elektromobil
Elbuss redan 1972

Du kanske också gillar