ID. Buzz
Media testar
Motorjournalisterna testar och betygsätter ID. Buzz. Vad blir deras omdöme? På den här sidan har vi samlat biltester och recensioner i text, bild, filmklipp och poddformat. Allt för att du ska få lära känna eldrivna ID. Buzz närmare.
Byggnadsarbetaren provkör
Klassiker i ny tappning
"Bilen är oerhört smidig att manövrera och liknar ingen annan eldriven skåpbil, varken utseendemässigt eller komfortmässigt. I jämförelse med sina konkurrenter har Volkswagen tänkt utanför boxen. Övriga tillverkares bilar ser i stort sett likadana ut som de fossildrivna modellerna."
Anders Myrdal, reporter på Byggnadsarbetaren
Bilen är oerhört smidig att manövrera och liknar ingen annan eldriven skåpbil, varken utseendemässigt eller komfortmässigt.Anders MyrdalReporter på Byggnadsarbetaren
Autonoma bilar
Volkswagen premiärkör självkörande ID. Buzz i München
Med målet att lansera de första helt självkörande bilarna år 2025, testar nu VW en helt autonom ID. Buzz på stadens gator. VW-chefen Herbert Diess är med på turen.
Allt om elbil granskar
Premiär: Här är nya Volkswagen ID. Buzz och ID. Buzz Cargo
Konceptet till ID. Buzz tog snabbt världen med storm och väckte både nostalgi och habegär när den visades upp för fem år sedan. Volkswagen har skickligt fångat upp många av detaljerna från konceptet.
VW is being bold, brave and beautiful again.Top Gear
Teknikens Värld testar
ID. Buzz testad och granskad i sömmarna
Flera artiklar samlade på en sida där Teknikens värld provkör ID. Buzz, går igenom mjukvaran och hur bilen ser ut på insidan.
Top Gear utser ID. Buzz till "Electric car of the year"
"VW is being bold, brave and beautiful again. It looks corking on the road, rides the cusp of retro-futurism perfectly, drives cleanly and lightly and is electric motoring at its most upbeat and positive.""
Roger på Feber spanar in
Folkabussen är tillbaka!
"Jag påstår att ID. Buzz klarar av att leverera på nästan alla punkter. Slutresultatet är en blandning av ID.3 och ID.4. Det är bättre än ID.3 men inte alls lika bra som i ID.4. Men det är helt ok."
Stort bildgalleri!
NyTeknik granskar
Här är nya Volkswagen ID Buzz – en modern folkabuss
ID Buzz är den moderna tappningen av Volkswagen Typ2 och som sådan ska den dels axla manteln som ”äventyrsbuss” samt hantverkarbil.
Invändigt är ID. Buzz nämligen toppmodernGeir Gråbein NordbyLjud & Bild
Ljud & Bild testar
Här är VW ID. Buzz
Den elektriska bussen ID. Buzz har gott om plats – och är bland annat den första bilen från Volkswagen som förbereds för självkörning på Nivå 4. Det innebär att bilen kan manövrera sig i trafiken helt på egen hand.
Vi Bilägare poddar
Volkswagen ID. Buzz och försten till Paris – tåg mot elbil
Tommy undersöker om det finns några retrovibbar från folkabussen Typ 2 kvar i den moderna elversionen.
Mestmotor testar
Volkswagen ID. Buzz gör storslagen entré
Lastar kubikmeter: Utrymmena är styrkan. ID. Buzz rymmer 1.121 liter last under insynsskyddet på den femsitsiga versionen. Med baksätet fällt ryms 2.205 liter. Med ett extra inläggsgolv kan två personer sova helt plant utan att trängas. Cargo-versionen som helt saknar baksäten rymmer cirka 3.900 liter.
Allt om elbil sammanställer
Videos och nya detaljer: Pressen har provat Volkswagen ID.Buzz
CarWow, Björn Nyland och Norska elbilsföreningen visar upp ID. Buzz i sina provkörningsfilmer.
"Mat från CarWoW hyllar bland annat ID.Buzz för sina personbilslika egenskaper och den pigga drivlinan. Den skiljer sig helt från andra större skåpbilar som ofta gör avkall på komfort och prestanda, menar Mat."
Teknikens Värld kikar in
Så ser Volkswagen ID. Buzz ut på insidan
Första bilderna: Av det väldigt lilla vi ser av instrumentbrädan och mittkonsolen kan vi notera skillnader gentemot ID.3 och ID.4. Utförandet känns en aning retro, vilket inte är långsökt med tanke på att ID. Buzz ska ses som en förlängning av ikonen Typ 2.