Volkswagen I.D Buzz Cargo på USA-turné om hållbarhet tillsammans med Nike

I.D Buzz Cargo och Nike på hållbarhets-turné 

JUST DO IT! 

Sportklädestillverkaren Nike och Volkswagen har starka band, som sträcker sig ända tillbaka till Nikes första butik i Santa Monica, Kalifornien, år 1967. Företagets första varubuss var just en Folkabuss. Det var därför naturligt för Nike att genomföra en USA-turné med start vid den legendariska butiken i Santa Monica, tvärs över hela USA med avslut vid en popup-butik i New York. Allt, tillsammans med Volkswagen.

Då hållbarhet är en viktig fråga för båda parter presenterade Nike bland annat sitt program “Reuse-A-Shoe”, som ger slitna gymnastikskor ny livslängd. Från Volkswagens sida stod elektrifiering självklart i fokus och i sin mest intressanta form. Besökare kunde nämligen kika närmare på vad framtiden har att erbjuda, i form av I.D Buzz Cargo. 

Mer om bilen

Volkswagen
ID. Buzz och ID. Buzz Cargo

Mer om bilen

Volkswagen
ID. Buzz och ID. Buzz Cargo

VW ID. Buzz elbil

100 % elektrisk.

Upp till 415-422 km räckvidd
5 sittplatser (ID. Buzz)
1121 liters bagageutrymme
Laddar upp till 80 % på 30 minuter
1000 kg dragvikt och 630 kg lastvikt (Cargo)

Du kanske också gillar

VW e-BULLI, den klassiska folkabussen som elbil

Volkswagen e-BULLI: Den klassiska Folkabussen blir eldriven

Volkswagen/Din Bil Sverige blir huvudpartner till Kopparbergs/Göteborg FC

Din Bil Sverige blir Kopparbergs/Göteborg FC:s huvudpartner

Volkswagen e-Crafter på laddning

15 laddade frågor om livet med elbil 

VW Crafter levererar räddad frukt till Rscued

Rscued: Hjälparbetet som bär frukt

Stiftelsen Blåljus i Samverkans logotype på en jacka

Stiftelsen Blåljus i Samverkan gör skillnad för all blåljuspersonal

Du kanske också gillar