Amarok är en pickup med förnämliga terrängegenskaper, fantastisk väghållning och komfort som gör att den imponerar lika mycket på långresor som vid sidan av vägen. De nya V6-motorerna har kraft och vridmoment utöver det vanliga.
Perfekt pickup för både terräng och landsväg. Välj mellan permanent eller inkopplingsbar fyrhjulsdrift.
En lättkörd arbetshäst. Välj mellan flera starka och snåla motorer. Motorerna är treliters V6:or med effekterna 204-258 hk. Max vridmoment 580 Nm.
Amarok klarar över 800 kg last vid 45° lutning och har en släpvagnsvikt på upp till 3,5 ton. Du kan lasta en Europall på tvären.
Ingen annan pickup erbjuder lika mycket utrymme mellan hjulhusen. Lastbredden på 1,222 mm tillåter att Europapallar lastas på bredden. Lastytan är 2,52 m2 och lastutrymmets sidor är 508 mm höga. Den praktiskt låga lasttröskelhöjden är 780 mm. I öppnat läge kan bakluckan belastas med 200 kg och fungerar som en förlängning av flakytan.
Inuti kupén får man känslan av att sitta i en lyxig och bekväm personbil. Det är gott om utrymme och från förarplatsen finns flera viktiga funktioner lätt åtkomliga i multifunktionsratten. Vill du ha det extra bekvämt kan du välja läderklädda ergoComfort-säten fram.
Amarok är en fyrhjulsdriven pickup med kraftfulla V6-motorer med bra prestanda och vridmoment. Välj TDI-motor på 204 hk (150 kW) eller med 258 hk (190 kW). Motorerna har BlueMotion Technology som bland annat innebär start/stopp-system.
Amarok innehåller mängder av avancerad teknik, allt för att du ska kunna ta dig fram säkert och bekvämt. Till sitt förfogande erbjuder Amarok flera avancerade säkerhets- och assistanssystem samt många möjligheter till information och underhållning.
Det finns flera olika system som ökar säkerheten vid körning. Multikollisionsbromsen gör att bilen bromsar in automatiskt efter en kollision. Bromsassistenten gör att full bromskraft åstadkoms snabbare vid panikbromsning. Andra system som bidrar till säkerheten är den elektroniska stabilitetskontrollen (ESC), låsningsfria bromsar (ABS), elektronisk differentialspärr (EDS) och antispinnreglering (ASR).