Bekvämare än någonsin: den nya digitala mobiliteten

För dig som privatkonsument är We Connect1 det första steget mot den nya digitala mobiliteten. Tack vare det inbyggda SIM-kortet är din Volkswagen uppkopplad online redan från första början. Du kan även koppla din smartphone till din Volkswagen via Volkswagen-appen och få tillgång till ett brett utbud av användbara funktioner och tjänster.

Koppla upp dig nu: med de digitala tjänsterna från We Connect

In-Car Shop och In-Car Appar - Så fungerar det

Som We Connect-kund kan du köpa och ladda ner praktiska funktioner och tjänster direkt i In-Car-Shop i bilens infotainmentsystem. Precis så som du är van vid från din smartphone. Du kan till och med enkelt förlänga We Connect Plus-licensen för din bil via In-Car-Shop eller i We Connect-webshopOpens an external link och dra nytta av hela sortimentet av We Connects mobila onlinetjänster, under ytterligare ett år eller två. Förläng bekvämt direkt online eller ta hjälp på plats av din Volkswagen-partner.

Nästa nivå för ditt fordon

Uppgradera dig och din Volkswagen. Med We Upgrade kan du i efterhand lägga till nya tjänster. Ta reda på vilka som är tillgängliga och hur det fungerar här.

En överblick av våra tjänster

Vilka tekniska förutsättningar krävs och vilka tjänster finns? Vad betyder We Connect Plus och vilka tjänster är kostnadsfria för mig? Här kan du se en översikt över alla tjänster.

Volkswagen-appen

Upplev alla fördelarna med We Connect i en app. Ladda ner Volkswagen-appen till din smartphone och anslut den till din Volkswagen.

Volkswagen-appen i App StoreOpens an external link

Volkswagen-appen i Google PlayOpens an external link

Koppla ditt fordon till framtiden

Registrera dig en gång och aktivera ditt fordon. Nu är du redo att använda de digitala tjänsterna från Volkswagen Transportbilar.

Vanliga frågor och svar

Kontakt

Hör av dig till oss

Kontakt

Hör av dig till oss

Två kvinnor kollar på en smartphone.

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24Opens a phone link (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516Opens a phone link. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Vilka tjänster finns tillgängliga för dig?

Är din Volkswagen utrustad med We Connect eller Car-Net? Här kan du se vilka mobila onlinetjänster som finns tillgängliga för dig.

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med Volkswagen-appen (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.  We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria Volkswagen-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör.   Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
Samtliga priser är exkl. moms, om inget annat anges. Varje Volkswagen-återförsäljare är fri att sätta sina egna priser (undantaget ID. Buzz och ID. Buzz Cargo, som säljs genom en agentmodell)
Volkswagen Transportbilar reserverar sig för eventuella felskrivningar.