Man i en VW Transportbil med We Connect Plus i bakgrunden
1

Kom igång med We Connect

Kom igång med We Connect

Här har vi samlat all information du behöver för att komma igång med We Connect till din Volkswagen.

Med bara några steg blir din bil uppkopplad

Observera att för att använda We Connect-tjänsterna behöver du ett användarkonto och måste logga in på We Connect med användarnamn och lösenord. Dessutom måste ett separat We Connect-avtal eller We Connect Plus-avtal tecknas online med Volkswagen AG. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har tagit emot din nya bil för att registrera fordonet på portal.volkswagen-we.com för att använda tjänsterna under hela den avtalade fria perioden.

We Connect-appen

Hämtning av We Connect-appen

Upplev alla fördelar med We Connect i en app. Ladda ner We Connect-appen för operativsystemet för din smartphone och anslut den till din Volkswagen.

Ladda ner We Connect i App StoreOpens an external link

Ladda ner We Connect i Play StoreOpens an external link

Behöver du hjälp?

Ta kontakt med din närmaste återförsäljare så hjälper vi dig komma igång.

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
  • Samtliga priser är exkl. moms, om inget annat anges.
    Varje Volkswagen-återförsäljare är fri att sätta sina egna priser. 
  • Volkswagen Transportbilar reserverar sig för eventuella felskrivningar.